1. Sınıf Uyum Haftası İpuçları ve Tavsiyeler

Okula ilk defa başlayacak çocukların heyecanlı, mutlu, endişeli ve kaygılı olabileceklerini aklınızda bulundurun.

Çocuğu ilkokula yeni başlayan binlerce veli, sizinle aynı duygusal durumu paylaşıyor.

Bu duyguları yaşarken çocuğunuzun hayatında en önemli basamak olan ilkokul yolculuğunda onlara nasıl rehberlik edeceğiniz konusunda aşağıdaki fikirlerden yararlanabilirsiniz.

İşte, sizlere bu yolculukta yardımcı olacağını düşündüğümüz ipuçları şunlar:

  • Okula gidiş okuldan geliş sürecinde çocuğunuza eşlik edin.

  • Kaygılarınız varsa çocuğunuza hissettirmeyin.

  • Deneyimlerinizi onunla açık yüreklilikle paylaşın.

  • Deneyimlerini size anlatması için ona alan oluşturun ama onu zorlamayın.

  • Yüreğinizi her zamanki gibi ona şefkatle açın.

  • Çocuklarınızın bağımsız olarak beceri geliştirmelerini destekleyin. Onlara siz olmadan başarabilecekleri görevler verin. Sabah okul kıyafetlerini çocuklarınız kendileri giysinler. Montlarının fermuarlarını kendileri kapatsınlar. Bu işlemleri başardıklarında da onları motive edici cümlelerle destekleyin. Örneğin “Kıyafetlerini doğru bir şekilde giymeyi başardın. Bu konudaki gayretin için teşekkür ederim.” diyebilirsiniz.

  • Çocuklarınızın kendi kendine tuvalete gitme ve ellerini yıkama becerilerini destekleyin.

  • Çocuklarınızın kişisel eşyalarına isimlerini yazmak ya da eşyaları sizin ve onun anlayacağı bir işaretle belirtmek, onların eşyalarını tanımasına ve derslere kendi kendine hazırlanmasına yardımcı olabilir. Çocukların ders öncesi kendi hazırlıklarını bağımsız olarak yapabilmesi onların öz bakım becerilerini destekler.

  • Çocuğunuz henüz okuma yazma bilmese de onları kitaplarla tanıştırın. Ulaşabildiğiniz bir kütüphaneye birlikte gidin ve çocuğunuzun ilgisini çekeceğini düşündüğünüz kitapları birlikte inceleyip onlar hakkında konuşun. Kitaplar çocuğunuzun okul hayatı boyunca hep en önemli eğitim destekçisi olacaktır. Çocuğunuzun kitaplarla olumlu ilişki kurmasını destekleyin.

  • Çocuğunuz kendini her zamankinden daha yorgun hissedebilir. Okulda tanıştığı arkadaşları ile pek çok yeni oyunlar oynayacaktır. Bu durumu, çocuğunuzun uyku saatlerini düzenlerken göz önünde bulundurun.

  • Öğretmenin izin verdiği zamanlarda ailelerin sınıfta bulunabileceğini çocuğunuza hatırlatın.

  • Çocukları okula yeni başlayan diğer ailelerle konuşmak kaygılarınızı azaltmaya yardımcı olabilir.

  • Her aile, çocukları için en iyi eğitim yöntemini kendisinin uyguladığını düşünebilir.

  • Okul, çocuklarınızın hayat yolculuğunda birey olmalarını destekleyen en önemli yerlerden biridir.

Uyum Haftası Uygulama Çizelgesi

Gün

Gerçeleştirilecek Etkinlik

Süre

Görevliler

1. Gün

Sınıf ortamının eğitim öğretime uygun hâle getirilmesi

Ailelere yönelik “İlkokul 1. Sınıfa Uyum Haftası” sunumunun yapılması • Tek grup • Aileler

___

Bir ders saati

Okul Yönetimi

Sınıf Öğretmeni

2. Gün

Ailelere çocuklarıyla birlikte okulun iç ve dış ortamının tanıtılması • İki grup • Aileler ve çocuklar

Her grup için bir ders saati

Okul Yönetimi

Sınıf Öğretmeni

3. Gün

Uyum haftası etkinliklerinin yapılması • İki grup • Çocuklar

Her grup için bir ders saati

Sınıf Öğretmeni

4. Gün

Uyum haftası etkinliklerinin yapılması • Tek grup • Çocuklar

İki ders saati

Sınıf Öğretmeni

5. Gün

Uyum haftası etkinliklerinin yapılması • Tek grup • Çocuklar

İki ders saati

Sınıf Öğretmeni

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • HB.1.6.1. Yakın çevresinde bulunan hayvanları gözlemler.
    Yakın çevresinde bulunan hayvanlar (balıklar, kuşlar, sürüngenler, böcekler ve evcil hayvanlar vb.), bu hayvanların nelerle beslendikleri ve nerede barındıkları üzerinde durulur. Gözlem yapılacaksa gerekli güvenlik önlemleri alınır.
  • HB.1.6.2. Yakın çevresinde bulunan bitkileri gözlemler.
    Yakın çevresinde bulunan bahçe bitkileri, yabani bitkiler ve ağaçlar, bitkilerin zaman içinde nasıl değiştiğini (bitkilerin büyümesi, yapraklarını dökmesi ve açması ile çiçek açması vb.) gözlemler. Gölemlerinden yararlanılarak bu hususlar üzerinde durulur.
  • HB.1.6.3. Yakın çevresinde bulunan hayvanları ve bitkileri korumaya özen gösterir.
    Yakın çevresinde bulunan hayvanları ve bitkileri korumaya özen gösterir.
  • HB.1.6.4. Doğayı ve çevresini temiz tutma konusunda duyarlı olur.
    Doğayı ve çevreyi temiz tutmak için gerekenlerin yapılması ve bu konuda çevredekilerin nezaket kuralları çerçevesinde uyarılması üzerinde durulur.
  • HB.1.6.5. Geri dönüşümü yapılabilecek maddeleri ayırt eder.
    Plastik, kâğıt, pil, bitkisel yağ ve cam gibi maddeler üzerinde durulur.
  • HB.1.6.6. Güneş, Ay, Dünya ve yıldızları gözlemler.
    Güneş, Ay, Dünya ve yıldızların şekli ve büyüklüğü gibi konular üzerinde durulur.
  • HB.1.6.7. Mevsimleri ve özelliklerini araştırır.
    Mevsimleri ve özelliklerini araştırır.
  • HB.1.6.8. Mevsimlere göre doğada meydana gelen değişiklikleri kavrar.
    Mevsimlere göre doğadaki değişiklikler ile bu değişikliklerin bitkiler, hayvanlar ve insanlar üzerindeki etkilerinin neler olduğu üzerinde durulur.