Türkçe'de Hatalı Yazılan Kelimeler
Türkçe'de Hatalı Yazılan Kelimeler
Yanlış |
Doğru |
Can kurtaran |
Cankurtaran |
Çalarsaat |
Çalar saat |
Akar yakıt |
Akaryakıt |
Vurdum duymaz |
Vurdumduymaz |
Koşaradım |
Koşar adım |
Okur yazar |
Okuryazar |
Miras yedi |
Mirasyedi |
Kitap evi |
Kitabevi |
Huzur evi |
Huzurevi |
Polis evi |
Polisevi |
Dağevi |
Dağ evi |
Yurtiçi |
Yurt içi |
Çevrimiçi |
Çevrim içi |
Öte beri |
Öteberi |
Ardısıra |
Ardı sıra |
Aklısıra |
Aklı sıra |
Fizik ötesi |
Fizikötesi |
DOSYA ADI | DOSYA AÇIKLAMASI | LİNK |
---|
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.
Ünitenin Kazanımları
Şiir yazar.
Öğrencilerin bir aletin kullanılma aşamalarını anlatan broşür hazırlamaları, bir oyunun aşamalarını anlatan kitapçık hazırlamaları ya da yol tarifi yazmaları sağlanır.
a) Olayların oluş sırasına göre yazılmasının gerekliliği hatırlatılır. b) Kişi, olay ve mekân unsurlarının anlatılması sağlanır.
a) Yazdıklarında duygu ve düşüncelerini aktarmaları için teşvik edilir. b) Verilen ya da kendi belirledikleri bir konu hakkında araştırma yapmaları sağlanır.
Hayalî ögeler barındıran kısa metin yazar.
Görselleri ilişkilendirerek bir olayı anlatır.
Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
Formları yönergelerine uygun doldurur.
a) Yay ayraç, üç nokta, eğik çizgi, soru işareti, nokta, virgül, iki nokta, ünlem, tırnak işareti, kısa çizgi, konuşma çizgisi ve kesme işaretinin yaygın kullanılan işlevleri üzerinde durulur. b) Kitap, dergi, gezegen ve yıldız adlarının yazımı ile iki noktadan sonra büyük harf kullanıldığı belirtilir.
a) Öğrenciler yazdıklarını dil bilgisi ve anlatım bozuklukları yönünden kontrol etmeye teşvik edilir. b) Sınıf düzeyine uygun yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.
a) Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir. Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir. b) Öğrenciler kompozisyon ve şiir yarışmalarına katılmaları için teşvik edilmelidir.
Yazılarında eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanır.
İmzanın anlamı ve ismin baş harfi ile soy ismin bütününü sembolize etmesi gerektiği vurgulanır. Öğrencilere imzalarını belirlemeleri için kılavuzluk yapılır.
Kısaltmaları ve kısaltmalara gelen ekleri doğru yazar.
Sayıların harflerle yazımı, birden fazla kelimeden oluşan sayıların yazımı, Romen rakamlarının yazımı üzerinde durulur.
“de” ve “ki” bağlaçlarını doğru yazmaları sağlanır.
Yazılarında kelimeleri gerçek, mecaz ve terim anlamları ile kullanır.
Öğrencilerin kendi yazı stillerini oluşturmaları teşvik edilir.
Yazma stratejilerini uygular.
Pekiştirmeli sözcükleri doğru yazar.