Çocuk ve Doğa Sevgisi Şiirleri
Çocuk ve Doğa Sevgisi Şiirleri
Doğa Sevgisi
Çocuklar ağacı ve çiçeği çok sevdi
Herkes kokladı o çiçekleri
Gül, papatya, menekşe ve lavanta
Çocuklar gittikten sonra üzülürler.
****************************************
Çiçeklerin hepsi solsa üzülür herkes
Ağaçların hepsi kesilse ölür herkes
İnsanlar çiçekleri gördükçe mutlu olur
Çocuklar siz de çiçeğin yaprakları gibi hep mutlu olun
Şair: Elif Avcı
Benim Doğam
Yeşil sarılır minnağa,
Sarmalar onu yıllarca,
Doğanın bir kaç örneği var,
Çocuk, bitki ve çınar.
*******************************
Allah'ın nimeti hepsi,
Yaprak, böcek ve nar,
Doğa benim doğam,
Çocuk , bitki ve çınar.
Şair: Ebrar Demirtaş
Doğa ve Çocuk
Doğa ne kadar güzel,
Herkes sevinçle güler,
Doğa renksiz kalamaz,
Çocuk oyunsuz duramaz.
*****************************
Herkes mutlu olmalı,
Doğa ile çocuk sarılmalı,
Sevgi balonları tutmalı,
Dünya neşe saçmalı.
*****************************
Çocuk mutlu olmalı
Doğa sevgi dolmalı
Onlar birleşince
Herkes mutlu olmalı.
Şair: Elif Çelik
DOSYA ADI | DOSYA AÇIKLAMASI | LİNK |
---|
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.
Ünitenin Kazanımları
Şiir yazar.
Öğrencilerin bir aletin kullanılma aşamalarını anlatan broşür hazırlamaları, bir oyunun aşamalarını anlatan kitapçık hazırlamaları ya da yol tarifi yazmaları sağlanır.
a) Olayların oluş sırasına göre yazılmasının gerekliliği hatırlatılır. b) Kişi, olay ve mekân unsurlarının anlatılması sağlanır.
a) Yazdıklarında duygu ve düşüncelerini aktarmaları için teşvik edilir. b) Verilen ya da kendi belirledikleri bir konu hakkında araştırma yapmaları sağlanır.
Hayalî ögeler barındıran kısa metin yazar.
Görselleri ilişkilendirerek bir olayı anlatır.
Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
Formları yönergelerine uygun doldurur.
a) Yay ayraç, üç nokta, eğik çizgi, soru işareti, nokta, virgül, iki nokta, ünlem, tırnak işareti, kısa çizgi, konuşma çizgisi ve kesme işaretinin yaygın kullanılan işlevleri üzerinde durulur. b) Kitap, dergi, gezegen ve yıldız adlarının yazımı ile iki noktadan sonra büyük harf kullanıldığı belirtilir.
a) Öğrenciler yazdıklarını dil bilgisi ve anlatım bozuklukları yönünden kontrol etmeye teşvik edilir. b) Sınıf düzeyine uygun yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.
a) Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir. Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir. b) Öğrenciler kompozisyon ve şiir yarışmalarına katılmaları için teşvik edilmelidir.
Yazılarında eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanır.
İmzanın anlamı ve ismin baş harfi ile soy ismin bütününü sembolize etmesi gerektiği vurgulanır. Öğrencilere imzalarını belirlemeleri için kılavuzluk yapılır.
Kısaltmaları ve kısaltmalara gelen ekleri doğru yazar.
Sayıların harflerle yazımı, birden fazla kelimeden oluşan sayıların yazımı, Romen rakamlarının yazımı üzerinde durulur.
“de” ve “ki” bağlaçlarını doğru yazmaları sağlanır.
Yazılarında kelimeleri gerçek, mecaz ve terim anlamları ile kullanır.
Öğrencilerin kendi yazı stillerini oluşturmaları teşvik edilir.
Yazma stratejilerini uygular.
Pekiştirmeli sözcükleri doğru yazar.