Çocuk ve Doğa Sevgisi Şiirleri

Çocuk ve Doğa Sevgisi Şiirleri

Doğa Sevgisi

Çocuklar ağacı ve çiçeği çok sevdi

Herkes kokladı o çiçekleri

Gül, papatya, menekşe ve lavanta

Çocuklar gittikten sonra üzülürler.

****************************************

Çiçeklerin hepsi solsa üzülür herkes

Ağaçların hepsi kesilse ölür herkes

İnsanlar çiçekleri gördükçe mutlu olur

Çocuklar siz de çiçeğin yaprakları gibi hep mutlu olun

Şair: Elif Avcı

 

Benim Doğam

Yeşil sarılır minnağa,

Sarmalar onu yıllarca,

Doğanın bir kaç örneği var,

Çocuk, bitki ve çınar.

*******************************

Allah'ın nimeti hepsi,

Yaprak, böcek ve nar,

Doğa benim doğam,

Çocuk , bitki ve çınar.

Şair: Ebrar Demirtaş

 

Doğa ve Çocuk

Doğa ne kadar güzel,

Herkes sevinçle güler,

Doğa renksiz kalamaz,

Çocuk oyunsuz duramaz.

*****************************

Herkes mutlu olmalı,

Doğa ile çocuk sarılmalı,

Sevgi balonları tutmalı,

Dünya neşe saçmalı.

*****************************

Çocuk mutlu olmalı

Doğa sevgi dolmalı

Onlar birleşince

Herkes mutlu olmalı.

Şair: Elif Çelik

 

 

 

 

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • T.4.4.1. Şiir yazar.
    Şiir yazar.
  • T.4.4.2. Bir işin işlem basamaklarına ilişkin yönergeler yazar.
    Öğrencilerin bir aletin kullanılma aşamalarını anlatan broşür hazırlamaları, bir oyunun aşamalarını anlatan kitapçık hazırlamaları ya da yol tarifi yazmaları sağlanır.
  • T.4.4.3. Hikâye edici metin yazar.
    a) Olayların oluş sırasına göre yazılmasının gerekliliği hatırlatılır. b) Kişi, olay ve mekân unsurlarının anlatılması sağlanır.
  • T.4.4.4. Bilgilendirici metin yazar.
    a) Yazdıklarında duygu ve düşüncelerini aktarmaları için teşvik edilir. b) Verilen ya da kendi belirledikleri bir konu hakkında araştırma yapmaları sağlanır.
  • T.4.4.5. Hayalî ögeler barındıran kısa metin yazar.
    Hayalî ögeler barındıran kısa metin yazar.
  • T.4.4.6. Görselleri ilişkilendirerek bir olayı anlatır.
    Görselleri ilişkilendirerek bir olayı anlatır.
  • T.4.4.7. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
    Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
  • T.4.4.8. Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
    Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
  • T.4.4.9. Formları yönergelerine uygun doldurur.
    Formları yönergelerine uygun doldurur.
  • T.4.4.10. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
    a) Yay ayraç, üç nokta, eğik çizgi, soru işareti, nokta, virgül, iki nokta, ünlem, tırnak işareti, kısa çizgi, konuşma çizgisi ve kesme işaretinin yaygın kullanılan işlevleri üzerinde durulur. b) Kitap, dergi, gezegen ve yıldız adlarının yazımı ile iki noktadan sonra büyük harf kullanıldığı belirtilir.
  • T.4.4.11. Yazdıklarını düzenler.
    a) Öğrenciler yazdıklarını dil bilgisi ve anlatım bozuklukları yönünden kontrol etmeye teşvik edilir. b) Sınıf düzeyine uygun yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.
  • T.4.4.12. Yazdıklarını paylaşır.
    a) Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir. Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir. b) Öğrenciler kompozisyon ve şiir yarışmalarına katılmaları için teşvik edilmelidir.
  • T.4.4.13. Yazılarında eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
    Yazılarında eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
  • T.4.4.14. Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanır.
    Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanır.
  • T.4.4.15. İmza atar.
    İmzanın anlamı ve ismin baş harfi ile soy ismin bütününü sembolize etmesi gerektiği vurgulanır. Öğrencilere imzalarını belirlemeleri için kılavuzluk yapılır.
  • T.4.4.16. Kısaltmaları ve kısaltmalara gelen ekleri doğru yazar.
    Kısaltmaları ve kısaltmalara gelen ekleri doğru yazar.
  • T.4.4.17. Sayıları doğru yazar.
    Sayıların harflerle yazımı, birden fazla kelimeden oluşan sayıların yazımı, Romen rakamlarının yazımı üzerinde durulur.
  • T.4.4.18. Yazılarında bağlaçları kuralına uygun kullanır.
    “de” ve “ki” bağlaçlarını doğru yazmaları sağlanır.
  • T.4.4.19. Yazılarında kelimeleri gerçek, mecaz ve terim anlamları ile kullanır.
    Yazılarında kelimeleri gerçek, mecaz ve terim anlamları ile kullanır.
  • T.4.4.20. Harflerin yapısal özelliklerine uygun metin yazar.
    Öğrencilerin kendi yazı stillerini oluşturmaları teşvik edilir.
  • T.4.4.21. Yazma stratejilerini uygular.
    Yazma stratejilerini uygular.
  • T.4.4.22. Pekiştirmeli sözcükleri doğru yazar.
    Pekiştirmeli sözcükleri doğru yazar.