Ağaçlar olmasaydı diğer canlılara ne olurdu?
-
Ağaçlar olmazsa kağıt, kalem, sandalye, masa gibi ağaçtan yapılan eşyalar olmazdı.
-
Havayı temizleyen ağaçlar, olmadığı için sürekli hava kirliliği olurdu.
-
Ağaçlar olmazsa sel ve heyelan (toprak kayması) olur.
-
Ağaçlar olmayınca ormanlarda yaşayan canlıların yuvaları olamaz.
-
Ağaçlarda yetişen meyveleri yiyemeyiz. (Erik, elma, hurma, armut, kayısı, muz, kiraz, vişne, iğde, şeftali, portakal, mandalina, dut, hindistan cevizi, kahve)
DOSYA ADI | DOSYA AÇIKLAMASI | LİNK |
---|
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.
Ünitenin Kazanımları
Şiir yazar.
a) Mektup ve/veya anı yazdırılır. b) Öğrenciler günlük tutmaları için teşvik edilir. c) Olayları oluş sırasına göre yazmaları sağlanır.
a) Öğrenciler, yazılarında varlıkların niteliklerini bildiren kelimeleri kullanmaları için teşvik edilir. b) Olayların oluş sırasına göre yazılması gerektiği vurgulanır. c) Öğrenciler yazılarına duygu ve düşüncelerini aktarmaları için teşvik edilir.
Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Öğrencilerin basit bir etkinlik ve çocuk oyunu yönergesi yazmaları sağlanır.
Formları yönergelerine uygun doldurur.
Görsellerdeki olayları ilişkilendirerek yazı yazar.
Yapılacak düzenleme çalışması sınıf düzeyine uygun yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.
Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir. Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir.
Öğrencilerin yazılarında harfleri asli ve ilave unsurlarına dikkat ederek yazmaları sağlanır.
Öğrencilerin yazılarında kelimeler arasında uygun boşlukları bırakarak özenli, okunaklı ve düzgün yazmaları yazmaları sağlanır.
Serbest veya bakarak kısa metinler yazmaları sağlanır.
Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
Yazma stratejilerini uygular.