Ağaçlar olmasaydı diğer canlılara ne olurdu?

  1. Ağaçlar olmazsa kağıt, kalem, sandalye, masa gibi ağaçtan yapılan eşyalar olmazdı.

  2. Havayı temizleyen ağaçlar, olmadığı için sürekli hava kirliliği olurdu.

  3. Ağaçlar olmazsa sel ve heyelan (toprak kayması) olur.

  4. Ağaçlar olmayınca ormanlarda yaşayan canlıların yuvaları olamaz. 

  5. Ağaçlarda yetişen meyveleri yiyemeyiz. (Erik, elma, hurma, armut, kayısı, muz, kiraz, vişne, iğde, şeftali, portakal, mandalina, dut, hindistan cevizi, kahve)

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • T.3.4.1. Şiir yazar.
    Şiir yazar.
  • T.3.4.2. Kısa metinler yazar.
    a) Mektup ve/veya anı yazdırılır. b) Öğrenciler günlük tutmaları için teşvik edilir. c) Olayları oluş sırasına göre yazmaları sağlanır.
  • T.3.4.3. Hikâye edici metin yazar.
    a) Öğrenciler, yazılarında varlıkların niteliklerini bildiren kelimeleri kullanmaları için teşvik edilir. b) Olayların oluş sırasına göre yazılması gerektiği vurgulanır. c) Öğrenciler yazılarına duygu ve düşüncelerini aktarmaları için teşvik edilir.
  • T.3.4.4. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
    Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
  • T.3.4.5. Kısa yönergeler yazar.
    Öğrencilerin basit bir etkinlik ve çocuk oyunu yönergesi yazmaları sağlanır.
  • T.3.4.6. Formları yönergelerine uygun doldurur.
    Formları yönergelerine uygun doldurur.
  • T.3.4.10. Görsellerdeki olayları ilişkilendirerek yazı yazar.
    Görsellerdeki olayları ilişkilendirerek yazı yazar.
  • T.3.4.11. Yazdıklarını düzenler.
    Yapılacak düzenleme çalışması sınıf düzeyine uygun yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.
  • T.3.4.12. Yazdıklarını paylaşır.
    Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir. Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir.
  • T.3.4.13. Harfleri yapısal özelliklerine uygun yazar.
    Öğrencilerin yazılarında harfleri asli ve ilave unsurlarına dikkat ederek yazmaları sağlanır.
  • T.3.4.14. Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar.
    Öğrencilerin yazılarında kelimeler arasında uygun boşlukları bırakarak özenli, okunaklı ve düzgün yazmaları yazmaları sağlanır.
  • T.3.4.15. Harflerin yapısal özelliklerine uygun kısa metinler yazar.
    Serbest veya bakarak kısa metinler yazmaları sağlanır.
  • T.3.4.16. Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
    Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
  • T.3.4.17. Yazma stratejilerini uygular.
    Yazma stratejilerini uygular.