Okuma Metni (Alfabeden Kaçan Harflerin Macerası)

Okuma Metni (Alfabeden Kaçan Harflerin Macerası)

İlk Ders olarak videoyu izletmeniz önerilir

Alfabeden Kaçan Harflerin Macerası

 

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • T.3.3.1. Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır.
    Okuma materyallerindeki içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümleri tanıtılarak kısaca işlevlerine değinilir.
  • T.3.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
    Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
  • T.3.3.3. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
    Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
  • T.3.3.4. Şiir okur.
    Öğrencilere kısa şiir ve İstiklâl Marşı’nın ilk altı kıtasını okuma ve ezberleme çalışmaları -zorlamamak kaydıyla- yaptırılır.
  • T.3.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
    Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
  • T.3.3.6. Okuma stratejilerini uygular.
    Öğrencilerin sesli, sessiz ve tahmin ederek okuma yapmaları sağlanır.
  • T.3.3.7. Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimelerin anlamlarını tahmin eder.
    a) Resimli sözlük, kavram haritası, sözlük, deyimler ve atasözleri sözlüğü ve benzer araçlardan yararlanılır. b) Öğrencilerin yeni öğrendikleri kelime ve kelime gruplarından sözlük oluşturmaları sağlanır.
  • T.3.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
    Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
  • T.3.3.9. Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
    Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
  • T.3.3.10. Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
    Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
  • T.3.3.11. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
    Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
  • T.3.3.12. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
    Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
  • T.3.3.13. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.
    Olayların oluş sırasına göre anlatılması sağlanır.
  • T.3.3.14. Okuduğu metnin konusunu belirler.
    Okuduğu metnin konusunu belirler.
  • T.3.3.15. Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
    Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
  • T.3.3.16. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
    Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
  • T.3.3.17. Metinle ilgili sorular sorar.
    Metinle ilgili sorular sorar.
  • T.3.3.18. Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler.
    Metnin olay örgüsü, mekân, şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinilir.
  • T.3.3.19. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
    Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
  • T.3.3.20. Metin türlerini ayırt eder.
    Hikâye edici, bilgilendirici metin ve şiir hakkında örneklerden yararlanılarak genel kısa bilgiler verilir.
  • T.3.3.21. Metinleri oluşturan ögeleri tanır.
    a) Başlık ve paragraf hakkında kısa bilgi verilir. b) Kıta ve dize hakkında kısa bilgi verilir.
  • T.3.3.22. Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.
    Elektronik posta ve sosyal medya içeriklerine (davet, teşekkür mesajları vb.) yer verilir.
  • T.3.3.23. Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder.
    Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder.
  • T.3.3.24. Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar.
    a) Metindeki problem durumlarının tespit edilmesi ve bunlara farklı çözüm yolları bulunması sağlanır. b) Metindeki durumlarla kendi yaşantıları arasında ilişki kurmaları teşvik edilir.
  • T.3.3.25. Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir.
    Görsel ve konu arasındaki ilişki vurgulanır.
  • T.3.3.26. Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
    Bilişim teknolojileri (bilgisayar, tablet) ve iletişim araçlarında kullanılan şekil ve semboller üzerinde durulur.
  • T.3.3.27. Yazılı yönergeleri kavrar.
    Harita, ilan, afiş, ürün etiketi, kullanım kılavuzu gibi materyallerden faydalanılır.
  • T.3.3.28. Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.
    Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.