Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor
1. Görsellerle ile konu ilişkili mi?
-
Evet görseller konu ile ilişkilidir.
2. Yavru ahtapot neden yavru ahtapot olmaktan bıkmıştır?
-
Giysilerini zor giydiği için ve hergün yaşanan karmaşadan bıkımıştır.
3. Yavru ahtapotun elbisesi neden sekiz deliklidir?
-
Çünkü sekiz kollu olduğu için deliklidir.
4. Yavru ahtapota annesi neden yardım ediyormuş?
-
Giysilerini giyemediği için yardım ediyormuş.
5. Yılan balığı neden telaşlıymış?
-
Yumurtalarının olduğu çatı çökeceği için telaşlıymış.
6. Masalın yazarı kimdir?
-
Sara Şahinkanat
7. Yavru ahtapot yumurtaları nasıl kurtarıyor?
-
Sekiz koluyla yumurtaların hepsini topluyor.
8. Yavru ahtapot neden yılan balığı olmak istiyormuş?
-
Çünkü tek delikli giysi giymek kolay olduğu için yılan balığa özeniyor.
9. Yavru ahtapot neden kendisiyle gurur duymaya başlamış?
-
Yumurtaları sekiz kolu sayesinde kurtardığı için ahtapot olmaktan gurur duymuş.
10. Yavru ahtapot hangi mevsimi sevmiyormuş?
-
kış mevsimini sevmiyormuş. Çünkü elbiseleri giymekte zorlanıyormuş.
DOSYA ADI | DOSYA AÇIKLAMASI | LİNK |
---|
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.
Ünitenin Kazanımları
Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
Öğrencilere kısa şiir ve İstiklâl Marşı’nın ilk on kıtasını okuma ve ezberleme çalışmaları -zorlamamak kaydıyla- yaptırılır.
Hikâye edici ve bilgilendirici metinler ile şiir okutulur.
Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Öğrencilerin sesli, sessiz, tahmin ederek ve soru sorarak okuma yapmaları sağlanır.
Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler.
Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar.
a) Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarının anlamlarını sözlüklerden kontrol etmeleri sağlanır. b) Öğrencilerin yeni öğrendikleri kelime ve kelime gruplarından sözlük oluşturmaları sağlanır.
Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Görsellerden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Olayların oluş sırasına göre anlatılmasına dikkat edilir.
Okuduğu metnin konusunu belirler.
Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
Metinle ilgili sorular sorar.
Metnin konusu, olay örgüsü, mekân, zaman şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinilir.
Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık belirler.
Haritalar, medya işaretleri ve sembolleri üzerinde durulur.
Hikâye edici, bilgilendirici metinler ve şiir türünden örneklere yer verilerek genel, kısa bilgilendirme yapılır.
Giriş, gelişme ve sonuç/serim, düğüm ve çözüm bölümleri hakkında kısa bilgi verilir.
Harita, ilan, afiş, ilaç prospektüsü, ürün etiketi, kullanım kılavuzu gibi materyallerden faydalanılır.
Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder.
Kahramanların fiziksel ve kişilik özelliklerinin karşılaştırılması sağlanır.
a) Neden-sonuç, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme gibi çıkarımlar yapılması sağlanır. b) Öğrenciler metinde işaret edilen problem durumlarını tespit etmeleri ve bunlara farklı çözüm yolları bulmaları için teşvik edilir. c) Yazarın olaylara bakış açısını belirlemesi sağlanır.
Görsellerin metinde aktarılan anlama nasıl katkı sağladığını (duygu oluşturma, kahramanların veya yerlerin özelliklerini vurgulama vb.) açıklaması ve yorumlaması sağlanır.
Metindeki renkli, altı çizili, koyu ifadelerin önemli noktaları vurguladığını kavrar.
Metinlerin konuları ve karakterleri açısından karşılaştırılması sağlanır.
Elektronik posta ve sosyal medya içeriklerine (tebrik, ilan ve duyuru mesajları vb.) yer verilir.
Farklı türdeki medya metinlerinin (reklam amaçlı el ilanları, web siteleri, seyahat broşürleri, el kitapları, bloglar vb.) amacı ve hedef kitlesi hakkında görüş bildirilmesi sağlanır.
Grafik, tablo ve çizelgelerle ilgili soruları cevaplar.
Bilgiye erişmek için basılı ve dijital içeriklerdeki içindekiler ve sözlük bölümünden nasıl yararlanılacağına ilişkin bilgi verilir.
Yazılı kaynakların (dergi, kitap, broşür, gazete vb.) incelenmesi ve değerlendirilmesi sağlanır.
Okuduğu metindeki olaylara ilişkin düşüncelerini ifade eder.