Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor

1. Görsellerle ile konu ilişkili mi?

  • Evet görseller konu ile ilişkilidir.

2. Yavru ahtapot neden yavru ahtapot olmaktan bıkmıştır?

  • Giysilerini zor giydiği için ve hergün yaşanan karmaşadan bıkımıştır.

3. Yavru ahtapotun elbisesi neden sekiz deliklidir?

  • Çünkü sekiz kollu olduğu için deliklidir.

4. Yavru ahtapota annesi neden yardım ediyormuş?

  • Giysilerini giyemediği için yardım ediyormuş.

5. Yılan balığı neden telaşlıymış?

  • Yumurtalarının olduğu çatı çökeceği için telaşlıymış.

6. Masalın yazarı kimdir?

  • Sara Şahinkanat

7. Yavru ahtapot yumurtaları nasıl kurtarıyor?

  • Sekiz koluyla yumurtaların hepsini topluyor.

8. Yavru ahtapot neden yılan balığı olmak istiyormuş?

  • Çünkü tek delikli giysi giymek kolay olduğu için yılan balığa özeniyor.

9. Yavru ahtapot neden kendisiyle gurur duymaya başlamış?

  • Yumurtaları sekiz kolu sayesinde kurtardığı için ahtapot olmaktan gurur duymuş.

10. Yavru ahtapot hangi mevsimi sevmiyormuş?

  • kış mevsimini sevmiyormuş. Çünkü elbiseleri giymekte zorlanıyormuş.

 

 

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • T.4.3.1. Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
    Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
  • T.4.3.2. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
    Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
  • T.4.3.3. Şiir okur.
    Öğrencilere kısa şiir ve İstiklâl Marşı’nın ilk on kıtasını okuma ve ezberleme çalışmaları -zorlamamak kaydıyla- yaptırılır.
  • T.4.3.4. Metinleri türün özelliklerine uygun biçimde okur.
    Hikâye edici ve bilgilendirici metinler ile şiir okutulur.
  • T.4.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
    Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
  • T.4.3.6 Okuma stratejilerini uygular.
    Öğrencilerin sesli, sessiz, tahmin ederek ve soru sorarak okuma yapmaları sağlanır.
  • T.4.3.7. Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
    Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
  • T.4.3.8. Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
    Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
  • T.4.3.10. Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler.
    Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler.
  • T.4.3.11. Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar.
    Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar.
  • T.4.3.12. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
    a) Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarının anlamlarını sözlüklerden kontrol etmeleri sağlanır. b) Öğrencilerin yeni öğrendikleri kelime ve kelime gruplarından sözlük oluşturmaları sağlanır.
  • T.4.3.13. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
    Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
  • T.4.3.14. Görsellerden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
    Görsellerden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
  • T.4.3.15. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.
    Olayların oluş sırasına göre anlatılmasına dikkat edilir.
  • T.4.3.16. Okuduğu metnin konusunu belirler.
    Okuduğu metnin konusunu belirler.
  • T.4.3.17. Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
    Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
  • T.4.3.18. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
    Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
  • T.4.3.19. Metinle ilgili sorular sorar.
    Metinle ilgili sorular sorar.
  • T.4.3.20. Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler.
    Metnin konusu, olay örgüsü, mekân, zaman şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinilir.
  • T.4.3.21. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık belirler.
    Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık belirler.
  • T.4.3.22. Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
    Haritalar, medya işaretleri ve sembolleri üzerinde durulur.
  • T.4.3.23. Metin türlerini ayırt eder.
    Hikâye edici, bilgilendirici metinler ve şiir türünden örneklere yer verilerek genel, kısa bilgilendirme yapılır.
  • T.4.3.24. Hikâye edici ve bilgilendirici metinleri oluşturan ögeleri tanır.
    Giriş, gelişme ve sonuç/serim, düğüm ve çözüm bölümleri hakkında kısa bilgi verilir.
  • T.4.3.25. Yönergeleri kavrar.
    Harita, ilan, afiş, ilaç prospektüsü, ürün etiketi, kullanım kılavuzu gibi materyallerden faydalanılır.
  • T.4.3.26. Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder.
    Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder.
  • T.4.3.27. Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini karşılaştırır.
    Kahramanların fiziksel ve kişilik özelliklerinin karşılaştırılması sağlanır.
  • T.4.3.28. Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar.
    a) Neden-sonuç, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme gibi çıkarımlar yapılması sağlanır. b) Öğrenciler metinde işaret edilen problem durumlarını tespit etmeleri ve bunlara farklı çözüm yolları bulmaları için teşvik edilir. c) Yazarın olaylara bakış açısını belirlemesi sağlanır.
  • T.4.3.29. Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir.
    Görsellerin metinde aktarılan anlama nasıl katkı sağladığını (duygu oluşturma, kahramanların veya yerlerin özelliklerini vurgulama vb.) açıklaması ve yorumlaması sağlanır.
  • T.4.3.30. Metindeki renkli, altı çizili, koyu ifadelerin önemli noktaları vurguladığını kavrar.
    Metindeki renkli, altı çizili, koyu ifadelerin önemli noktaları vurguladığını kavrar.
  • T.4.3.31. Metinler arasında karşılaştırma yapar.
    Metinlerin konuları ve karakterleri açısından karşılaştırılması sağlanır.
  • T.4.3.32. Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.
    Elektronik posta ve sosyal medya içeriklerine (tebrik, ilan ve duyuru mesajları vb.) yer verilir.
  • T.4.3.33. Medya metinlerini değerlendirir.
    Farklı türdeki medya metinlerinin (reklam amaçlı el ilanları, web siteleri, seyahat broşürleri, el kitapları, bloglar vb.) amacı ve hedef kitlesi hakkında görüş bildirilmesi sağlanır.
  • T.4.3.34. Grafik, tablo ve çizelgelerle ilgili soruları cevaplar.
    Grafik, tablo ve çizelgelerle ilgili soruları cevaplar.
  • T.4.3.35. Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
    Bilgiye erişmek için basılı ve dijital içeriklerdeki içindekiler ve sözlük bölümünden nasıl yararlanılacağına ilişkin bilgi verilir.
  • T.4.3.36. Bilgi kaynaklarının güvenilirliğini sorgular.
    Yazılı kaynakların (dergi, kitap, broşür, gazete vb.) incelenmesi ve değerlendirilmesi sağlanır.
  • T.4.3.37. Okuduğu metindeki olaylara ilişkin düşüncelerini ifade eder.
    Okuduğu metindeki olaylara ilişkin düşüncelerini ifade eder.