Ay Hakkında Bildiklerimiz
Ay ışığı yansıttığı için fark edilir. Ancak Ay, Güneş gibi tek başına ışık saçamaz.
Çünkü Dünya gibi o da ışığını Güneş’ten alır. Ay’ın gördüğümüz kısmı Güneş tarafından ışık alan bölümüdür. Diğer bölümü ise karanlıkta kalır.
Ay’ın Güneş ışığı görmeyen bu yüzü o kadar karanlıktır ki Dünya’mızdan o bölümü görülemez.
Ay sabit bir noktada durmaz ve sürekli Dünya’nın çevresinde dolanır. Ay, bazen Dünya ile Güneş arasına girer. Ay’ın aydınlık yüzünü bütün olarak Dünya’ya doğru dönük olduğunda görebiliriz. Yani dolunay vaktinde...
DOSYA ADI | DOSYA AÇIKLAMASI | LİNK |
---|
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.
Ünitenin Kazanımları
Okuma materyallerindeki içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümleri tanıtılarak kısaca işlevlerine değinilir.
Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
Öğrencilere kısa şiir ve İstiklâl Marşı’nın ilk altı kıtasını okuma ve ezberleme çalışmaları -zorlamamak kaydıyla- yaptırılır.
Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Öğrencilerin sesli, sessiz ve tahmin ederek okuma yapmaları sağlanır.
a) Resimli sözlük, kavram haritası, sözlük, deyimler ve atasözleri sözlüğü ve benzer araçlardan yararlanılır. b) Öğrencilerin yeni öğrendikleri kelime ve kelime gruplarından sözlük oluşturmaları sağlanır.
Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Olayların oluş sırasına göre anlatılması sağlanır.
Okuduğu metnin konusunu belirler.
Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
Metinle ilgili sorular sorar.
Metnin olay örgüsü, mekân, şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinilir.
Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
Hikâye edici, bilgilendirici metin ve şiir hakkında örneklerden yararlanılarak genel kısa bilgiler verilir.
a) Başlık ve paragraf hakkında kısa bilgi verilir. b) Kıta ve dize hakkında kısa bilgi verilir.
Elektronik posta ve sosyal medya içeriklerine (davet, teşekkür mesajları vb.) yer verilir.
Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder.
a) Metindeki problem durumlarının tespit edilmesi ve bunlara farklı çözüm yolları bulunması sağlanır. b) Metindeki durumlarla kendi yaşantıları arasında ilişki kurmaları teşvik edilir.
Görsel ve konu arasındaki ilişki vurgulanır.
Bilişim teknolojileri (bilgisayar, tablet) ve iletişim araçlarında kullanılan şekil ve semboller üzerinde durulur.
Harita, ilan, afiş, ürün etiketi, kullanım kılavuzu gibi materyallerden faydalanılır.
Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.