Bazı Maddeler Vücudumuza Zarar Verebilir

Bazı Maddeler Vücudumuza Zarar Verebilir

Karşılaştığımız her maddenin tadına bakmak doğru mudur?

Doğru değildir. Çünkü bizim için zehirli veya eritici özelliği olabilir. Örneğin çamaşır suyu asla tadına bakılmamalıdır. Çünkü eritici özelliği vardır. Ayrıca kokusu sağlımız için tehlikelidir.

Sağlığımız için tehlikeli olan maddeler, temizlik ürünleri(Çamaşır Suyu),tiner, tarım ilacı, ispirto,yapıştırıcı, benzin, mazot, doktorun bize vermediği ilaçlar vb. dir.

Bilinmeyen bir madde içeni gördüğümüzde ne yapmalıyız?

  • Hemen bir büyüğümüze haber vermeliyiz.

  • Haber verecek bir büyüğümüz yoksa ağzını bol suyla yıkatmalıyız.

Karşılaştığımız her maddeyi koklamak doğru mudur?

Hayır, doğru değildir. Solunum yollarına zarar verebilir. Bizi zehirleyebilir. Örneğin çamaşır suyu, sigara, benzin, tiner, boya, asit ve  sprey koklamak son derece tehlikelidir.

Karşılaştığımız her maddeye dokunmak doğru mudur?

Hayır, doğru değildir. Çünkü ateşe dokunamayız. Elimizi yakar. Çok soğuk bir buz kütlesine de dokunamayız. Elimiz yapışır ve yanar. Veya asite dokunursak elimiz erir. Asit demiri bile eritir. Elektrik olan maddelere dokunmak çok tehlikelidir. 

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • F.3.4.1. Maddeyi Niteleyen Özellikler
    Sertlik/yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku, tat, pürüzlü ve pürüzsüz olma
  • F.3.4.1.1. Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar.
    a. Maddeyi niteleyen; sertlik/yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku, tat ve pürüzlü/pürüzsüz olma durumlarına değinilir. b. Bir yüzeyin pürüzleştirilmesi veya pürüzsüzleştirilmesini keşfetmeleri sağlanır. c. Ders ortamına beş duyu organına hitap edecek çeşitli örnekler getirilerek deneme yoluyla fark etmeleri sağlanır.
  • F.3.4.1.2. Bazı maddelere dokunma, bakma, onları tatma ve koklamanın canlı vücuduna zarar verebileceğini tartışır.
    a. Alınabilecek güvenlik önlemleri öğrencilerle birlikte tespit edilir. b. Gerekli güvenlik tedbirleri alınır.
  • F.3.4.1.3. Bireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken gerekli güvenlik tedbirlerini almada sorumluluk üstlenir.
    Sertlik/yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku, tat, pürüzlü ve pürüzsüz olma
  • F.3.4.2. Maddenin Hâlleri
    Katı, sıvı, gaz
  • F.3.4.2.1. Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır.
    Maddenin hâllerine günlük yaşamdan örnekler verilir fakat yapılarına (akışkanlık, tanecikler arası uzaklık vb.) değinilmez.