Milli Mücadele - Kurtuluştan Kuruluşa
Milli Mücadele - Kurtuluştan Kuruluşa
-
Mustafa Kemal Atatürk nerede doğmuştur?
Selanik'te doğmuştur.
-
Atatürk ne zaman doğdu?
Atatürk 1881 yılında doğdu.
-
Atatürk'ün ilk katıldığı savaş nedir?
Trablusgarb Savaşı
-
1. Dünya Savaşı hangi tarihler arasında olmuştur?
1914 - 1918 yılları arasında olmuş. 4 yıl sürmüştür.
-
Atatürk, hangi savaşta "Anafartalar Kahramanı" ünvanını almıştır?
Çanakkale Savaşında kazandığı zaferden dolayı halk arasında bu ünvanla tanınır.
-
1. Dünya Savaşı sonunda Osmanlı Devleti hangi antlaşmayı imzalamıştır?
Mondros Ateşkes Antlaşması
-
Mondros Ateşkes Antlaşması sonunda neler oldu?
-
Ordumuza ve silahlarımıza el koydular.
-
Limanlarımızı, demiryollarımızı ve telgrafhanelerimizi denetim altına alıp topraklarımızı işgal ettiler.
-
-
Atatürk'ün işgalden sonra söylediği meşhur söz nedir? "
Geldikleri gibi giderler!" demiştir.
-
Atatürk, Kurtuluş Savaşı'nı ne zaman ve nerde başlatıyor?
19 Mayıs 1919 günü Samsun'a ayak basarak Kurtuluş Savaşı başlamıştır.
-
1.Dünya Savaşı'na katılan itilaf devletleri hangi ülkelerdir?
Ermenistan, Yunanistan, İngiltere, ABD, Rusya, İtalya, Fransa
-
1. Dünya Savaşı'ndaki ittifak devletleri hangi ülkelerdir?
Osmanlı Devleti, Almanya, Avusturya ve Macaristan İmparatorluğu
-
Kurtuluş Savaşı'nda ülkemizde açılan cepheler ve savaştığımız ülkeler nelerdir?
Batı Cephesi (Türkiye'nin batısı: İzmir, Aydın, Manisa) => Yunanlılar ve İngilizler ile savaştık.
Doğu Cephesi (Türkiye'nin doğusu: Ağrı, Erzurum, Kars) => Ermeniler ile savaştık.
Güney Cephesi (Türkiye'nin güneyi: Maraş, Adana, Antep, Urfa) => Fransızlarla ile savaştık.
-
Doğu Cephesi kahramanı kimdir?
Kazım Karabekir, Doğu cephesinde Ermenilere karşı üstün başarılar kazanmıştır. Kendisi Doğu cephesi komutanıdır.
-
Batı Cephesi Kahramanları kimlerdir?
-
Güney Cephesi Kahramanları kimlerdir?
DOSYA ADI | DOSYA AÇIKLAMASI | LİNK |
---|---|---|
Milli Mücadele Sunumu | 4.sınıf |
İNDİR |
Milli mücadele PDF Konu Anlatımı | 4.sınıf |
İNDİR |
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
Ünitenin Kazanımları
Bu öğrenme alanı işlenirken aile birliğine önem verme, kültürel mirasa duyarlılık ve vatanseverlik gibi değerlerle kanıt kullanma, zaman ve kronolojiyi algılama ile değişim ve sürekliliği algılama gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmalıdır.
Yakın çevresinde yer alan bir müze, cami, türbe, köprü, medrese, kervansaray gibi tarihî bir mekân gezisi ya da sözlü tarih veya yerel tarih çalışmaları yapılır.
Bu öğrenme alanı işlenirken aile birliğine önem verme, kültürel mirasa duyarlılık ve vatanseverlik gibi değerlerle kanıt kullanma, zaman ve kronolojiyi algılama ile değişim ve sürekliliği algılama gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmalıdır.
Kazanım biyografi öğretimi bağlamında ele alınır.