Kroki Nedir? Kroki Etkinlikleri 4.Sınıf

Kroki Nedir?

Haritanın küçüğü diyebiliriz. Bir yerin kuş bakışı, ölçüsüz tarifini yapabildiğimiz çizime "Kroki" denir. Kroki bir taslaktır. 

Kroki Örneği:

 Yukarıdaki krokiye göre aşağıdaki ifadeleri uygun sözcükle tamamlayalım.

  • İş hanının kuzeyinde……………………………vardır.

  • Parkın kuzeyinde……………………………vardır.

  • Okulun doğusunda……………………………..vardır.

  • Hasan’ın evinin güneyinde………………………..vardır.

  • İş hanının batısında……………….., ……………………..ve……………….vardır.

  • Okul pastanenin ……………………………dadır.

  • İş hanının doğusunda…………………………….vardır.

  • Kırtasiyenin doğusunda………………………………vardır.

Aşağıdaki soruları krokiye göre cevaplayınız.

1-Sağlık ocağının kuzeydoğusunda hangi yapılar vardır?

……………………………………………………………………………………………

2-Ali’nin evinin kuzeyinde hangi yapılar vardır?

…………………………………………………………………………………………….

3-Okulun güneydoğusunda hangi yapılar vardır?

………………………………………………………………………………………………

4- Pastanenin güneybatısında hangi yapılar vardır?

…………………………………………………………………………………………………

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
Kroki Etkinliği 01

4.Sınıf

İNDİR
Sosyal Bilgiler Kroki Etkinliği 02

4.Sınıf

İNDİR
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • SB.4.3.1. Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
    Yönler ile doğal ve beşerî unsurlara yakınlık, uzaklık açısından konum analizi yapılır. Doğal ve teknolojik yön bulma yöntemlerine ve araçlarına değinilir.
  • 15 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı SB.4.3.2. Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer.
    Sığınak, acil toplanma yeri, acil çıkış ve diğer güvenli alanlar kroki üzerinde gösterilir.
  • SB.4.3.3. Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder.
    Öğrencilerin yakın çevrelerini tüm unsurlarıyla birlikte tanımaları sağlanır.
  • SB.4.3.4. Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır.
    Gözlem yapma süresi, farklı hava olaylarının gözlemlenmesine imkân verecek şekilde belirlenir. Ayrıca hava olaylarını aktarırken grafik okuma ve oluşturma becerileri üzerinde durulur.
  • SB.4.3.5. Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur.
    Türkiye’nin Siyasi ve Fiziki Haritası öğrencilerle birlikte incelenir. Bu kazanım işlenirken şiir, hikâye, destan gibi edebi ürünlerden yararlanılır.
  • SB.4.3.6. Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapar.
    Öğrencinin yaşadığı çevrede karşılaşma olasılığı olan doğal afetlere öncelik verilir. Deprem çantası hazırlığı konusuna değinilir.