Doğal ve Beşeri Unsurlar

Doğal ve Beşeri Unsurlar

Ses hissettirme ile hece, kelime ve cümle Okuma oyunları ile ses pekiştirmesi yapabilirsiniz

DOĞAL UNSURLAR

Doğada kendinliğinden meydana gelen unsurlara denir.

Örneğin: Dağ, tepe, ova, çayır, orman, dere, ırmak, göl, deniz, okyanus, kıta ve madenler (altın, gümüş vb.)

BEŞERİ UNSURLAR

İnsanlar tarafından yapılan herşey "Beşeri Unsur" dur.

Örneğin: Binalar, camiler, okullar, yollar, köprüler, havuzlar, ev eşyaları, demiryolları vb.

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • SB.4.3.1. Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
    Yönler ile doğal ve beşerî unsurlara yakınlık, uzaklık açısından konum analizi yapılır. Doğal ve teknolojik yön bulma yöntemlerine ve araçlarına değinilir.
  • 15 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı SB.4.3.2. Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer.
    Sığınak, acil toplanma yeri, acil çıkış ve diğer güvenli alanlar kroki üzerinde gösterilir.
  • SB.4.3.3. Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder.
    Öğrencilerin yakın çevrelerini tüm unsurlarıyla birlikte tanımaları sağlanır.
  • SB.4.3.4. Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır.
    Gözlem yapma süresi, farklı hava olaylarının gözlemlenmesine imkân verecek şekilde belirlenir. Ayrıca hava olaylarını aktarırken grafik okuma ve oluşturma becerileri üzerinde durulur.
  • SB.4.3.5. Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur.
    Türkiye’nin Siyasi ve Fiziki Haritası öğrencilerle birlikte incelenir. Bu kazanım işlenirken şiir, hikâye, destan gibi edebi ürünlerden yararlanılır.
  • SB.4.3.6. Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapar.
    Öğrencinin yaşadığı çevrede karşılaşma olasılığı olan doğal afetlere öncelik verilir. Deprem çantası hazırlığı konusuna değinilir.