10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma İşlemi

10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma İşlemi

Etkinlikleri indirip yazıcıdan çıktı alabilirsiniz

10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma İşlemi

 

10 ile çarpma yaparken sıfırları çarpmayız. Diğer sayıyı çarparız.

Örneğin; 

10 x 11 = 110                     10 x 15 = 150                         10 x 20 = 200                   10 x 28 = 280

 

100 ile çarpma yaparken sıfırları atarız. Diğer sayıyı çarparız. İki tane sıfır attığımız için sonuna 2 sıfır ekleriz.

58 x 100 = 5800                       64 x 100 = 6400                                 150 x  100 = 15 000

10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma Etkinlikleri GÖRSELLERİ

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
10, 100 ve 1000 ile kısa yoldan çarpma etkinliği 1

3.Sınıf

İNDİR
10, 100 ve 1000 ile kısa yoldan çarpma etkinliği 2

3.Sınıf

İNDİR
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • M.3.1.4.1. Çarpma işleminin kat anlamını açıklar.
    Çarpmanın kat anlamının tekrarlı toplama anlamıyla ilişkisi vurgulanır.
  • M.3.1.4.2. Çarpım tablosunu oluşturur.
    100’lük tablodan yararlanarak ve liste şeklinde yazarak çarpım tablosunu oluşturmaları sağlanır.
  • M.3.1.4.3. İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar.
    a) Eldeli çarpma işlemlerine yer verilir. b) Çarpımları 1000’den küçük sayılarla işlem yapılır.
  • M.3.1.4.4. 10 ve 100 ile kısa yoldan çarpma işlemi yapar.
    Sınıf sayı sınırlılıkları içinde kalınır.
  • M.3.1.4.5. 5'e kadar (5 dâhil) çarpım tablosundaki sayıları kullanarak çarpma işleminde çarpanlardan biri bir arttırıldığında veya azaltıldığında çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini fark eder.
    Uygun tablolar kullanılarak çarpanlardan biri bir arttıkça çarpımın diğer çarpan değeri kadar arttığı veya çarpanlardan biri bir azaldıkça çarpımın diğer çarpan değeri kadar azaldığı fark ettirilir.
  • M.3.1.4.6. Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer.
    Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.