Zihinden Çarpma 4.Sınıf

Zihinden Çarpma 4.Sınıf

Etkinlikleri indirip yazıcıdan çıktı alabilirsiniz

Zihinden Çarpma 4.Sınıf

Ses hissettirme ile hece, kelime ve cümle Okuma oyunları ile ses pekiştirmesi yapabilirsiniz

Zihinden Çarpma (10,100 ve 1000 ile Çarpma)

10 ile Çarpma

Bir sayıyı 10 ile zihinden çarparken sayının sağına 1 tane sıfır ekleriz.(0)

Örneğin;    72 x 10 = 72 yi aynen yazarız. Sonra sağına bir tane sıfır ekleriz. Cevap: 720

100 ile Çarpma

Bir sayıyı 100 ile zihinden çarparken sayının sağına 2 tane sıfır ekleriz. (00)

Örneğin; 72 x 100 = 72 yi aynen yazarız. Sonra sağına iki tane sıfır ekleriz. Cevap: 7200

1000 ile Çarpma

Bir sayıyı 1000 ile zihinden çarparken sayının sağına 3 tane sıfır ekleriz. (000)

Örneğin; 72 x 1000 = 72 yi aynen yazarız. Sonra sağına üç tane sıfır ekleriz. Cevap: 72 000

Bu konunun etkinliklerini Galeri ve Dosyalar Bölümünden indirebilirsiniz.

Zihinden Çarpma 4.Sınıf GÖRSELLERİ

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
Zihinden Çarpma Etkinliği 01

4.Sınıf

İNDİR
Zihinden Çarpma Etkinliği 02

4.Sınıf

İNDİR
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • M.4.1.4.1 Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar.
    3 Basamaklılarla Çarpma
  • M.4.1.4.2. Üç doğal sayı ile yapılan çarpma işleminde sayıların birbirleriyle çarpılma sırasının değişmesinin, sonucu değiştirmediğini gösterir.
    İşlemlerde parantez işareti bulunan örneklere de yer verilir.
  • M.4.1.4.3. En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’in en çok dokuz katı olan doğal sayılarla; en çok iki basamaklı doğal sayıları 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpar.
    Kısa Yoldan Çarpma
  • M.4.1.4.4. En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar.
    Zihinden Çarpma
  • M.4.1.4.5. En çok iki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayının çarpımını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.
    Çarpımı Tahmin Etme
  • M.4.1.4.6. Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer.
    a) En çok üç işlemli problemlerle çalışılır. b) Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.