En Yakın Yüzlüğe Yuvarlama

En Yakın Yüzlüğe Yuvarlama nasıl yapılır? İndir butonuna tıklarak PDF dosyayı indirebilirsiniz.

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • M.3.1.1.1. Üç basamaklı doğal sayıları okur ve yazar.
    Öncelikle modeller kullanılarak üç basamaklı sayılar kavratılır.
  • M.3.1.1.2. 1000 içinde herhangi bir sayıdan başlayarak birer, onar ve yüzer ileriye doğru ritmik sayar.
    1000 içinde herhangi bir sayıdan başlayarak birer, onar ve yüzer ileriye doğru ritmik sayar.
  • M.3.1.1.3. Üç basamaklı doğal sayıların basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler.
    Üç basamaklı doğal sayıların basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler
  • M.3.1.1.4. En çok üç basamaklı doğal sayıları en yakın onluğa ya da yüzlüğe yuvarlar.
    En çok üç basamaklı doğal sayıları en yakın onluğa ya da yüzlüğe yuvarlar.
  • M.3.1.1.5. 1000’den küçük en çok beş doğal sayıyı karşılaştırır ve sembol kullanarak sıralar.
    1000’den küçük en çok beş doğal sayıyı karşılaştırır ve sembol kullanarak sıralar.
  • M.3.1.1.6. 100 içinde altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye ritmik sayar.
    M.3.1.1.6. 100 içinde altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye ritmik sayar.
  • M.3.1.1.7. Aralarındaki fark sabit olan sayı örüntüsünü genişletir ve oluşturur.
    a) Örüntü en çok dört adım genişletilir. b) Örüntüye uygun modelleme çalışmaları yaptırılır.
  • M.3.1.1.8. Tek ve çift doğal sayıları kavrar.
    Tek ve çift doğal sayılarla çalışılırken gerçek nesneler kullanılır.
  • M.3.1.1.9. Tek ve çift doğal sayıların toplamlarını model üzerinde inceleyerek toplamların tek mi çift mi olduğunu ifade eder.
    Tek ve çift doğal sayıların toplamlarını model üzerinde inceleyerek toplamların tek mi çift mi olduğunu ifade eder.
  • M.3.1.1.10. 20’ye kadar olan Romen rakamlarını okur ve yazar.
    Romen rakamları yanında eski uygarlıkların kullandıkları sayı sembolleri, öğrencilerin matematiğe ilgi duymalarını sağlamak amacıyla düzeylerine uygun biçimde matematik tarihinden örneklerle tanıtılır.