Aziz Sancar Kimdir? Dinleme Metni

Aziz Sancar Kimdir?

  1. Aziz Sancar’ın çocukluğu ile ilgili neler düşünüyorsunuz? Metinden örnekler vererek açıklayınız.

    Aziz Sancar çocukluğunda çalışkan ve zeki bir öğrenciymiş. Mardinde doğmuş. 7 kardeşi vardır. 

  2. Aziz Sancar neden Ankara’ya ağabeyinin yanına gitmiş?

    Ankara'da subay olan abisi onu Ankara'ya çağırmış ve Aziz Sancar öğrenimini Ankara'da sürdürmüş.

  3. Aziz Sancar’ın en büyük ideali neymiş?

    Vatana ve millete faydalı bir insan olmak istiyormuş o yüzden doktor olup tüm insanlığa faydalı olmak istemiş.

  4. Metne göre Aziz Sancar’ın en belirgin karakteristik özelliği nedir?

    Çalışkanlık ve Zeka. Vatana Millete faydalı olma isteği

  5. Aziz Sancar hangi büyük ödülü kazanmıştır?

    Bilimsel Nobel Ödülü'nü almıştır. 2015 Nobel Kimya Ödülü

  6. Aziz Sancar’ı diğer bilim adamlarından farklı kılan ve milletçe onu bu kadar sevmemizi sağlayan unsurlar nelerdir?

    Parayı önem vermeyen Aziz Sancar, vakıf açtı ve Amerika'da okuyan tüm türk öğrencilere yardımcı oldu. Nobel ödülünü Türk milletine armağan etmiştir.

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • T.4.1.1. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metnin konusunu tahmin eder.
    Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metnin konusunu tahmin eder.
  • T.4.1.2. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulunur.
    Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulunur.
  • T.4.1.3. Dinlediği/izlediği metni ana hatlarıyla anlatır.
    Dinlediği/izlediği metni ana hatlarıyla anlatır.
  • T.4.1.4. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen, bilmediği kelimelerin anlamını tahmin eder.
    Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen, bilmediği kelimelerin anlamını tahmin eder.
  • T.4.1.5. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.
    Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.
  • T.4.1.6. Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
    Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
  • T.4.1.7. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
    Olay, şahıs, varlık kadrosu ve mekâna yönelik sorular (ne, kim, nerede, nasıl, neden ve ne zaman) yöneltilir.
  • T.4.1.8. Dinlediklerine/izlediklerine farklı başlıklar önerir.
    Dinlediklerine/izlediklerine farklı başlıklar önerir.
  • T.4.1.9. Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini ifade eder.
    Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini ifade eder.
  • T.4.1.10. Dinlediği/izlediği hikâye edici metinleri canlandırır.
    Dinlediği/izlediği hikâye edici metinleri canlandırır.
  • T.4.1.11. Dinlediklerinin/izlediklerinin içeriğini değerlendirir.
    a) Öğrencilere medya metinleri (reklam, kamu spotu vb.) dinletilerek/izletilerek bunların hedef kitlesi ve amacı hakkında çıkarımda bulunmaları sağlanır. b) Öğrencilerin dinledikleri/izlediklerinin içeriğini tutarlılık açısından sorgulamaları sağlanır.
  • T.4.1.12. Dinleme stratejilerini uygular.
    a) Öğrencilerin dikkatlerini yoğunlaştırmaları sağlanır. b) Dinlerken/izlerken hoşuna giden cümleleri, önemli bilgileri vb. not almaları konusunda teşvik edilir.
  • T.4.1.13. Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrar.
    Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrar.
  • T.4.2.1. Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
    Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
  • T.4.2.2. Hazırlıksız konuşmalar yapar.
    Hazırlıksız konuşmalar yapar.
  • T.4.2.3. Hazırlıklı konuşmalar yapar.
    a) Öğrencilerin izledikleri bir filmi tanıtmaları, görüş ve düşüncelerini belirterek anlatmaları sağlanır. b) Öğrencilerin verilen bir konuyu görsellerle destekleyerek kısa sunum hazırlamaları ve prova yapmaları sağlanır
  • T.4.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.
    a) Nezaket kurallarına uygun konuşulması gerektiği hatırlatılır. b) Beden dilini etkin kullanmanın önemi vurgulanır.
  • T4.2.5. Sınıf içindeki tartışma ve konuşmalara katılır.
    a) Öğrenciler konuşma/tartışma sırasında kendi düşüncelerini uygun şekilde ifade etmeleri için teşvik edilir. b) Farklı bakış açılarına anlayışla yaklaşmanın önemi vurgulanır. 31 Türkçe Dersi Öğretim Programı c) Başkalarını dinleme, uygun hitap ifadeleri kullanma, başkalarının sözünü kesmeme, konuşmanın bitmesini bekleme, akış içinde söz alarak konuşmaya katılma, karşısındakini saygıyla ve sabırla dinlemenin gerekliliği hatırlatılır. d) Bir konuşmadaki/tartışmadaki bakış açılarını ayırt etmeleri sağlanır.
  • T.4.2.6. Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
    Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
  • T.4.3.9. Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
    Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.