Çevremizdeki Varlıkları Tanıyalım

Çevremizdeki varlıklar 2'ye ayrılır.

1. Canlı Varlıklar

  • Canlı varlıklar doğar, büyür ve ölür.

  • Canlı varlıklar nefes alır.(Hayvanlar ve İnsanlar)

  • Su içmek zorundadır.

  • Yemek yemek zorundadır.

  • Uyumak zorundadır. 

  • Canlı varlıkların yuvaya ihtiyacı vardır.

  • Canlı varlıklar tek başlarına hareket edebilirler.

  • Çoğalırlar.

  • Boşaltım yaparlar.

 

2. Cansız Varlıklar

  • Cansız varlıklar, doğmaz, büyümez ve ölmezler.

  • Cansız varlıklar tek başlarına hareket edemezler.

  • Madde halindedirler. (Katı, Sıvı, Gaz)

  • Cansız varlıklar nefes almaz, su içmez, yemek yemez, yuvaya ve uykuya ihtiyaçları yoktur. 

  • Güneş, ay, yıldızlar ve gezegenler cansız maddelerdir.

Canlı Varlıkların Ortak Özellikleri

  • Büyüme ve Gelişme

  • Beslenme

  • Hareket Etme

  • Solunum (Nefes Alıp-Verme)

  • Üreme (Çoğalma)

  • Boşaltım (Vucüttan Gereksiz Maddelerin Atılması Olayı)

  • Uyartı Alabilme

  • Tepki Verme

 

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • F.3.6.1. Çevremizdeki Varlıkları Tanıyalım
    Canlı ve cansız varlıklar, canlı (bitki ve hayvan), cansız (hava, su, toprak)
  • F.3.6.1.1. Çevresindeki örnekleri kullanarak varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırır.
    a. Canlıların sistematik sınıflandırılmasına girilmez. b. Canlı türlerinden sadece bitki ve hayvanlardan söz edilir. c. Canlı ve cansız kavramlarında literatürdeki kavram yanılgılarına dikkat edilir.
  • F.3.6.1.2. Bir bitkinin yaşam döngüsüne ait gözlem sonuçlarını sunar.
    Bir bitkinin belirli bir süre boyunca gelişiminin izlenmesi ve gözlem sonuçlarının kaydedilmesi beklenir.
  • F.3.6.2. Ben ve Çevrem
    Okul ve yaşadığı çevre, çevre temizliği, doğa, orman, park, bahçe, binalar, millî parklar, doğal anıtlar vb.
  • F.3.6.2.1. Yaşadığı çevreyi tanır.
    Çevre
  • F.3.6.2.2. Yaşadığı çevrenin temizliğinde aktif görev alır.
    Okul ve yaşadığı çevre, çevre temizliği, doğa, orman, park, bahçe, binalar, millî parklar, doğal anıtlar vb.
  • F.3.6.2.3. Doğal ve yapay çevre arasındaki farkları açıklar.
    Okul ve yaşadığı çevre, çevre temizliği, doğa, orman, park, bahçe, binalar, millî parklar, doğal anıtlar vb.
  • F.3.6.2.4. Yapay bir çevre tasarlar.
    Okul ve yaşadığı çevre, çevre temizliği, doğa, orman, park, bahçe, binalar, millî parklar, doğal anıtlar vb.
  • F.3.6.2.5. Doğal çevrenin canlılar için öneminin farkına varır.
    Millî parklar ve doğal anıtlara değinilir.
  • F.3.6.2.6. Doğal çevreyi korumak için araştırma yaparak çözümler önerir.
    Çevre Temizliği