Herkesin Bir Kimliği Var

Herkesin Bir Kimliği Var

Bizi eşsiz kılan özellikler vardır. Bu özellikler parmak izi, yüz tanıma, kalp atışımız, göz iris tabakası, sesimizdir.

Ayrıca her devlet vatandaşlarına özel kimlik kartı verir.

Sahip olabileceğimiz kartlar:

  • Kimlik belgemiz 

  • Spor kulübü kartı

  • Öğrenci kimlik kartı

  • Kütüphane kartı

Türkiye Cumhuriyeti'nde kimlik kartında bulunan özellikler nelerdir?

Eski kimlikte neler yazar?

Yeni kimlikte neler yazar?

TC Kimlik Numarası

TC Kimlik Numarası

Ad

Ad

Soyad

Soyad

Fotoğraf

Fotoğraf

Anne Adı

Doğum Tarihi

Baba Adı

Seri Numarası

Doğum Yeri

Cinsiyet (E / K) (Male/Female)

Doğum Tarihi

Uyruğu (T.C.)TUR/AZ/TURKM/KRG/SRY

Seri Kodu ve Seri Numarası

İmza

Medeni Hali(Bekar/Evli/Boşanmış)

Geçerlilik Tarihi

Dini (İslam/Hiristiyan/Yahudi/Budizm)

Anne Adı

Kan Grubu (0rh-)(0rh+)(A+)(A-)(B+)(B-)(AB+)(AB-)

Baba Adı

İl-İlçe-Mahalle-Köy

Veren Makam(İç İşleri Bakanlığı)

Cilt No-Aile Sıra No-Sıra No

Chip ve Karekod var.

Verildiği Yer-(Nüfus Müdürlüğü'nün Adı)

Arkasında İlk Meclis Binası(Müzesi)

Veriliş Nedeni(Kayıp/Yenileme/Doğum) - Veriliş Tarihi

 

Kayıt No--Önceki Soyadı

(Bu sadece kadınlarda evlenmeden önceki soyadı yazar)

 

 

 

 

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • SB.4.1.1. Resmî kimlik belgesini inceleyerek kişisel kimliğine ilişkin çıkarımlarda bulunur.
    Resmî kimlik belgesini inceleyerek bu belgenin içerdiği bilgiler açıklanır.
  • SB.4.1.2. Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar.
    Öğrencinin kendi hayatında önemli gördüğü (doğum, ilk konuşma, okula başlama vb.) olayları kronolojik olarak sıralaması sağlanır.
  • SB.4.1.3. Bireysel ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini tanır.
    İlgi ve istekleri doğrultusunda okulunda veya yakın çevresindeki eğitsel sosyal etkinliklere katılması için teşvik edilir.
  • SB.4.1.4. Kendisini farklı özelliklere sahip diğer bireylerin yerine koyar.
    Farklı yeteneklere, beğenilere ve kişilik özelliklerine sahip bireylerin yanı sıra dezavantajlı (engelli, yoksul, devlet bakımına muhtaç veya kronik sağlık sorunları yaşayan) bireylerin durumlarına da değinilir.
  • SB.4.1.5. Diğer bireylerin farklı özelliklerini saygı ile karşılar.
    Bu öğrenme alanı işlenirken saygı ve sorumluluk gibi değerlerle kanıt kullanma, zaman ve kronolojiyi algılama ile empati kurma gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmalıdır.