1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri
Toplam 10 adet görseldir. PDF şeklinde dosyalar bölümünden indirebilirsiniz. Görseller akıllı tahtada sınıfta birlikte yapmak için yüklenmiştir. Paint programı ile görsel üzerinde akıllı tahtada öğrencilere cevapları bulmalarını ve yazmalarını isteyebilirsiniz.
DOSYA ADI | DOSYA AÇIKLAMASI | LİNK |
---|---|---|
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 01 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 02 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 02 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 03 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 03 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 04 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 04 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 05 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 05 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 06 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 06 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 07 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 07 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 08 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 08 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 09 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 09 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 10 | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri 10 Cevapları | 1.Sınıf Toplama İşlemi Örnekleri |
İNDİR |
DUVAR AFİŞLERİ
Ünitenin Kazanımları
a) Toplama işleminin aynı türden nesneleri (toplanabilir olanları) bir araya getirme, ekleme anlamları modelleme çalışmalarıyla fark ettirilir. b) İçinde toplama anlamı bulunan günlük hayat durumlarına yönelik çalışmalara yer verilir.
a) Toplama işleminin sembolü (+) ve eşit işareti (=) tanıtılır ve anlamları üzerinde durulur. b) İşlem öğretiminde problem durumlarından yola çıkılmasına dikkat edilir. c) Öğrenci işleme ait matematik cümlesini yazar ve modelle gösterir. ç) Toplanan, toplam ve toplama terimlerinin anlamları vurgulanır. d) Yan yana ve alt alta toplama işlemi yaptırılır. Alt alta toplama işlemi verilirken işlem çizgisinin eşit işareti ile benzer anlam taşıdığı vurgulanır. e) Toplama işleminde sıfırın etkisi açıklanır. f) Öğrencilerin işlemi sesli olarak açıklamaları istenir. Örneğin 5+2=7 işleminde "Beş artı iki eşittir yedi.", "Beş iki daha yedi eder." veya "Beş ile ikiyi toplarsak yedi eder." gibi açıklama yapmaları istenir. g) Toplamları 10 veya 20 olan sayı ikilileri ile çalışılır. h) 20’ye kadar olan doğal sayıları iki doğal sayının toplamı biçiminde yazma çalışmalarına yer verilir. ı) Eldeli toplama işlemine yer verilmez.
a) İlk aşamada toplananlar verilip öğrencilerin toplamı bulmaları istenir. İkinci aşamada birinci toplanan ve toplam verilir, ikinci toplananı bulmaları istenir. Son aşamada ise ikinci toplanan ve toplam verilir, birinci toplananı bulmaları istenir. Örneğin (sonucu 12 olan işlemler) sayılarla işlemlere geçmeden önce 12 sayısının toplamını oluşturan görsel modeller kullanılmalıdır. 12 yerine farklı sayılar da kullanılabilir. • 8 bilyem vardı. 4 tane de kardeşim verdi. Kaç bilyem oldu? • 8 bilyem vardı. Kardeşimin verdiği bilyelerle toplam 12 bilyem oldu. Kardeşim bana kaç bilye verdi? • Bir miktar bilyem vardı. 4 bilye de kardeşim verdi. Toplam bilyelerim 12 tane oldu. Daha önce kaç bilyem vardı? b) Çıkarma işlemi yapılmaz, üzerine ekleme anlamı vurgulanarak işlem yapılır. c) Bu çalışmalar yapılırken model kullanmaya özen gösterilir.
a) Toplamları 20’yi geçmeyen sayılarla zihinden işlem çalışmaları yapılır. b) Öğrencilerin zihinden işlem stratejileri geliştirmelerine imkân verilir. Örneğin sayı ikilileri, üzerine ekleme, 10’a tamamlama gibi stratejiler bu sınıf seviyesinde kullanılabilir.
a) Tek işlem gerektiren problemler üzerinde çalışılır. b) Problem kurmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.