Duyarlı Olalım

Duyarlı Olalım

İlk Ders olarak videoyu izletmeniz önerilir

Duyarlı Olalım

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • HB.2.2.1. Yakın akrabalarını tanıtır.
    Akraba kavramından hareketle konu açıklanır. Akrabalara (hala, teyze, dayı, amca, kuzen, enişte vb.) örnekler verilir. Hısım, kavram anlamına girilmeden örneklerle basitçe açıklanır. Boşanma, evden ayrılma ve ölüm gibi nedenlerle ebeveynlerin birbirinden ayrıldığı ailelerin çocuklarının bulunduğu sınıflarda kazanım işlenirken daha özenli davranılmalıdır.
  • HB.2.2.2. Akrabalık ilişkilerinin önemini kavrar.
    Akrabaları bir arada tutan değerlerle (sevgi, saygı, bağlılık, şefkat, vefa vb.), iş birliği ve dayanışmanın akrabalık ilişkilerine katkıları üzerinde durulur.
  • HB.2.2.3. Yaşadığı evin adresini bilir.
    Yaşadığı evin adresini, velisinin veya aile üyelerinden en az birinin telefon numarasını sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmesi üzerinde durulur.
  • HB.2.2.4. Evde, üzerine düşen görev ve sorumluluklarını fark eder.
    Odasını, çalışma masasını, oyuncaklarını, giysilerini temiz ve düzenli tutmanın gerekliliği empatik bir dille açıklanır.
  • HB.2.2.5. Aile içi karar alma süreçlerine katılır.
    Aile içi karar alma süreçlerine katılır.
  • HB.2.2.6. Evdeki kaynakları tasarruflu kullanmanın aile bütçesine katkılarını araştırır.
    Konu işlenirken tablo okuma becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.
  • HB.2.2.7. Yakın çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı duyarlı olur.
    Aile bireylerine, akrabalara, komşulara, hasta, hamile, yaşlı ve özel gereksinimli kişilere yardımcı olma üzerinde durulur.
  • HB.2.2.8. Gün içerisinde planladığı işleri uygular.
    Oyun oynama, ders çalışma, kitap okuma, dinlenme, uyuma, beslenme, ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte nitelikli zaman geçirme ile kitle iletişim araçlarını kullanma gibi işlere ayrılan süre üzerinde durulur.
  • HB.2.2.9. İstek ve ihtiyaçlarını öncelik sırasına göre listeler.
    İstek ve ihtiyaçlarını öncelik sırasına göre listeler.