İletişim Kuralım

İletişim Kuralım

İlk Ders olarak videoyu izletmeniz önerilir

İletişim Kuralım

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • HB.2.1.1. Kendini farklı özellikleriyle tanıtır.
    Fiziksel özellikleri, hoşlandıkları, yapabildikleri ve yapmak istedikleri üzerinde durulur.
  • HB.2.1.2. Bireysel farklılıklara saygı duyar.
    Farklılıkları kabul eder.
  • HB.2.1.3. Ders araç ve gereçlerini günlük ders programına göre hazırlar.
    Okul çantasının ders programına göre günlük olarak hazırlanması ve gereksiz ağırlaştırılmaması vurgulanır.
  • HB.2.1.4. Sınıfla ilgili konularda karar alma süreçlerine katılır.
    Farklı görüş ve çözümler çerçevesinde sınıf içi etkinliklerin belirlenmesi, planlanması, sınıf kurallarının oluşturulması, pano hazırlama ve sınıfın süslenmesi gibi konular üzerinde durulur. Karar alma sürecinde uygun iletişim dili kullanılması gerektiği vurgulanır. Ayrıca kararların öğrencilerin de katılımıyla alınmasına özen gösterilir.
  • HB.2.1.5. Okulunun yakın çevresini tanıtır.
    Okulun yeri ve konumunun; çevresindeki yapı, kurum, sokak, cadde vb. yerlere göre tanıtılması üzerinde durulur.
  • HB.2.1.6. Okul kaynaklarını ve eşyalarını kullanırken özen gösterir.
    Elektrik, su, temizlik malzemeleri ile okula ait ders araç ve gereçlerinin kullanımında tasarrufa özen gösterilmesi gibi konular üzerinde durulur.
  • HB.2.1.7. Sınıfta ve okulda yapılan etkinliklerde grupla çalışma kurallarına uyar.
    Grupla çalışmanın temel kuralları ve iş birliğinin gerekliliği vurgulanarak okul etkinliklerinde arkadaşlarıyla adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk ve yardımseverlik değerleri çerçevesinde konu ele alınır.
  • HB.2.1.8. Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.
    İhtiyaçlarını, isteklerini, olaylar karşısındaki duygularını, düşüncelerini ve itirazlarını nezaket kuralları çerçevesinde empatik bir dille ifade etmenin gerekliliği vurgulanır.
  • HB.2.1.9. Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
    İletişim kurallarında dinlemenin önemini anlar.
  • HB.2.1.10. Okulda arkadaşlarıyla oyun oynarken kurallara uyar.
    Oyun oynarken arkadaşlarına karşı nezaket dili kullanma, iş birliği içinde olma, öfkesini kontrol etme, arkadaşlarına zarar vermeme, oyunu kazanma veya kaybetmenin doğal bir durum olması gibi konular üzerinde durulur.
  • HB.2.1.11. Okulda parasını ihtiyaçları doğrultusunda bilinçli bir şekilde harcar.
    İstek ve ihtiyaç kavramlarından hareketle paranın tutumlu kullanımı üzerinde durulur.