Alışveriş listesi hazırlarız. Bu listede önceliklerimiz temel ihtiyaçlarımızdır.
Sebze ve meyve alırken taze olması ve temiz olmasıdır.
Ambalajlı ürünlerde son kullanma tarihine bakarız. Eğer tarih geçmişse iade etme hakkımızı kullanıyoruz. (Tüketici Hakları Kanunu). Eğer ürünü almazsa Kaymakamlıklardaki Hakem Heyeti'ne şikayet edebiliriz.
Fiyat topicssuna birden fazla yere bakarak karşılaştırma yapmalıyız ve fiyatı uygun, kaliteli olanı almalıyız.
CE ve TSE damgası görüyorsak o ürün sağlıklı bir ürün anlamındadır. CE Avrupa standartları tarafından kontrol edilmiş demektir. TSE ise Türk Standartları Enstitüsü tarafından kontrol edilmiş demektir.
ISO (Bir ürünün veya hizmetin belirlenen ihtiyaçları karşıladığı anlamına gelir.)
Aldığımız ürünlerin Türk Malı veya Made in Turkey damgası taşımasına dikkat etmeliyiz. Türk malı alırsak biz kazanırız. Bize yol, su, elektrik, köprü, okul gibi devletin hizmeti olarak geri döner.
Barkod numarası 868, 869 olanlar Türk malıdır. Türkiye'de üretilmektedir.
Alışverişten sonra mutlaka fiş veya fatura almalıyız. Çünkü aldığımız her fiş sayesinde devletimiz vergi alır. Alınan vergiler bize yol, okul, hastane, park gibi hizmetlerle geri döner.
Beyaz eşya (Çamaşır Makinası, Bulaşık Makinası, Buzdolabı, Fırın) aldığımızda mutlaka garanti belgesi almalıyız. Garanti belgesi aldığımız ürün bozulduğunda ücretsiz tamir edilmesini sağlar. 30 iş günü içerisinde tamir edip size ürünü geri gönderirler. Eğer tamir edilemiyorsa size yenisi gönderirler.
Bilinçli tüketici reklamlara aldanmaz. Pahallı olan ürünleri sadece yetkili satıcıdan satın almalıyız.
Satıcıdan aldığımız ürün arızalıysa o ürüne kusurlu mal denir. Ürünü geri almayan satıcıya da kusurlu satıcı denir. Bu durumda Hakem Heyeti'ne başvururuz.