İhtiyaç mı ? İstek mi?

İhtiyaç mı ? İstek mi?

İhtiyaçlarımız önceliklidir. İhtiyaçlarımızda da öncelik sırası vardır. Bunlar;

  1. Fiziksel İhtiyaçlarımız (Yemek, Su, Giyinmek)(Yiyecekler, İçecekler, Mevsimine Göre Kıyafetler)

  2. Güvenlik İhtiyacı: (Ev, Okul, Barınak)(Kendimizi güvende hissetmemiz lazım. Huzursuz hissettiğimizde mutlu ve huzurlu olamayız.)

  3. Sosyal İhtiyaçlar: Arkadaşlık, Aidiyet, sevgi, saygı, kabul görme, birlikte oyun oynamak, sosyal yaşam vb.

  4. Değer Verilme/Saygınlık İhtiyacı: Statü, başarı, itibar, tanınma

  5. Kendini Gerçekleştirme: Gelişim, bir işi başarıyla tamamlama, yaratıcılık

DOSYA ADI DOSYA AÇIKLAMASI LİNK
UYARI ! Ödev bölümü hazırlanmaktadır.
UYARI ! Bu konunun oyunu bulunmamaktadır.

Ünitenin Kazanımları

  • HB.3.2.1. Aile büyüklerinin çocukluk dönemlerinin özellikleri ile kendi çocukluk döneminin özelliklerini karşılaştırır.
    Aile büyüklerinin doğdukları ve büyüdükleri yerler, yapmaktan hoşlandıkları işler, oynadıkları oyunlar ve dönemin teknolojik imkânları gibi konular ele alınır.
  • HB.3.2.2. Komşuluk ilişkilerinin ailesi ve kendisi açısından önemine örnekler verir.
    Komşuluk ilişkilerinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için gerekli hak ve yükümlülükler bağlamında ele alınır.
  • HB.3.2.3. Evinin bulunduğu yerin krokisini çizer.
    Evinin yakın çevresinde bulunan belirgin mekânlardan hareket edilir.
  • HB.3.2.4. Evde üzerine düşen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
    Sofra hazırlama, bitki yetiştirme, evcil hayvanları besleme, bakım, onarım ve bahçe bakımı gibi konular ele alınır.
  • HB.3.2.5. Evde kullanılan alet ve teknolojik ürünlerin hayatımıza olan katkılarına örnekler verir.
    Evde kullanılan alet ve teknolojik ürünlerin hayatımıza olan katkılarına örnekler verir.
  • HB.3.2.6. Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur.
    Elektrik, su, para, giyecek ve yiyeceklerin kullanımı ele alınır, özellikle ekmek israfının önlenmesi ile ihtiyaç fazlası gıda maddelerinin değerlendirilmesi gibi konular üzerinde durulur. Kazanım işlenirken tablo ve grafik okuma becerileri ön plana alınmalıdır.
  • HB.3.2.7. Planlı olmanın kişisel yaşamına olan katkılarına örnekler verir.
    Oyun oynama, ders çalışma, kitap okuma, dinlenme, uyuma, beslenme, ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte nitelikli zaman geçirme ile kitle iletişim araçlarını kullanma gibi işlerin planlanmasının hayatımıza kattığı kolaylıklar üzerinde durulur.
  • HB.3.2.8. İstek ve ihtiyaçlarını karşılarken kendisinin ve ailesinin bütçesini korumaya özen gösterir.
    İstek ve ihtiyaçlarını karşılarken kendisinin ve ailesinin bütçesini korumaya özen gösterir.
  • HB.3.5.1. Yakın çevresinde bulunan yönetim birimlerini ve yöneticilerini tanır.
    Muhtarlık, belediye başkanlığı, kaymakamlık ve valilik gibi yönetim birimlerine gezi yapmaya özen gösterilir.